Galamb József vezetésével 100 éve kezdődött a Ford T-modell sorozatgyártása

145 Ft

Termék azonosító: 2013020010011-

"Száz évvel ezelőtt Galamb József konstruktőr-főmérnök vezetésével kezdődött meg a Ford T-modell sorozatgyártása. A bélyegképen a Ford T-modell példányai mellett Galamb József portréja látható. A tervezéshez fotóanyagot a József Attila Múzeum biztosított. A tíz bélyegképet tartalmazó bélyegkisívből, Svindt Ferenc és Berky Péter grafikusművészek tervei alapján, húszezer példány készült a Pénzjegynyomdában. Galamb József Makón született 1881. február 3-án. Miután üzemmérnöki diplomát szerzett, első munkahelye a diósgyőri Vasgyár lett. 1903-ban a Magyar Automobil Rt. ösztöndíjával került külföldre. Németországban a Daimler és Benz, később az Adler Automobil Company, majd Clevelandben, a Stearns Automobile Company alkalmazottja lett. Nem sokkal ezután Detroitban találkozott Henry Forddal, s ez a találkozás alapozta meg az autógyártás történelmének legendás együttműködését. Galamb József először áttervezte a Ford N-modell hűtőrendszerét, majd már a gyár főkonstruktőreként – Farkas Jenővel és az amerikai Harold Wills-szel – megalkotta a híres T-modell alkatrészeinek tervét. Az egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó szerkezeti terveinek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmaztak. Galamb József találmánya volt a T-modellnél alkalmazott bolygóműves sebességváltó és a levehető hengerfejű motor is. Vezetésével 1913-ban áttértek a mozgó összeszerelő szalagon történő sorozatgyártásra, mely azután a világ autógyártását is forradalmasította. A Ford T-modell ezért lehetett korának első népautója. Húsz év alatt 15 és fél millió példány készült belőle. (Forrás: hu.wikipedia.org)";"One hundred years ago the mass production of the Model T Ford began under the direction of the constructor and chief designer József Galamb. The stamp features a series of Model T Fords and a portrait of József Galamb. The photographic material for the design was provided by the József Attila Museum. Twenty thousand copies of the miniature sheet of ten stamps designed by the graphic artists Ferenc Svindt and Péter Berky were made at the banknote printing company Pénzjegynyomda.József Galamb was born in Makó on 3 February 1881. After gaining his diploma in mechanical engineering, he worked at the Diósgyőr Steel Works. In 1903 he went abroad on a scholarship from the Hungarian Automobile Company. He worked in Germany at Daimler and Benz, and later the Adler Automobile Company before being employed at Stearns Automobile Company in Cleveland in the United States. He met Henry Ford in Detroit not long after that and the meeting resulted in cooperation that became legendary in the history of the automotive industry. First Galamb redesigned the Model N’s cooling system and then, as the company’s chief designer, designed parts for the famous Model T together with the Hungarian Jenő Farkas and the American Harold Willis. In drafting the plans for the easy-to-handle, cheap-to-produce car he used major innovations. The planetary gear type transmission and the engine with removable cylinder heads, which were used for the Model T, were Galamb’s inventions. Under his direction mass production using a moving assembly line was introduced in 1913, which revolutionised car-making worldwide. This meant that the Model T Ford became the first people’s car of its age. Fifteen and a half million Model Ts were manufactured in twenty years. (Source: hu.wikipedia.org)";;;;145;0%-os adó;Pénzjegynyomda Zrt. ;Pénzjegynyomda Zrt. ;145;2013. február 5.;2013. február 5.;2013;2013;40x30 mm ;205x110 mm;;;;autó;car;Svindt Ferenc;Ferenc Svindt;postatiszta;mint;FT0002;MP010 2013020040011;;2013020040011;2013020040011-;Galamb József vezetésével 100 éve kezdődött a Ford T-modell sorozatgyártása ;The Mass production of the model T Ford started 100 years ago under József Galamb;alkalmi bélyeg kisív;miniature sheet;Február 5-én alkalmi bélyegkibocsátással emlékezik az autóipar fejlődésének jelentős állomására és annak magyar vonatkozására a Magyar Posta. ;Magyar Posta’s commemorative stamp issued on 5 February recalls a major turning point in the development of the automotive industry and the Hungarian connection with this. ;"Száz évvel ezelőtt Galamb József konstruktőr-főmérnök vezetésével kezdődött meg a Ford T-modell sorozatgyártása. A bélyegképen a Ford T-modell példányai mellett Galamb József portréja látható. A tervezéshez fotóanyagot a József Attila Múzeum biztosított. A tíz bélyegképet tartalmazó bélyegkisívből, Svindt Ferenc és Berky Péter grafikusművészek tervei alapján, húszezer példány készült a Pénzjegynyomdában. Galamb József Makón született 1881. február 3-án. Miután üzemmérnöki diplomát szerzett, első munkahelye a diósgyőri Vasgyár lett. 1903-ban a Magyar Automobil Rt. ösztöndíjával került külföldre. Németországban a Daimler és Benz, később az Adler Automobil Company, majd Clevelandben, a Stearns Automobile Company alkalmazottja lett. Nem sokkal ezután Detroitban találkozott Henry Forddal, s ez a találkozás alapozta meg az autógyártás történelmének legendás együttműködését. Galamb József először áttervezte a Ford N-modell hűtőrendszerét, majd már a gyár főkonstruktőreként – Farkas Jenővel és az amerikai Harold Wills-szel – megalkotta a híres T-modell alkatrészeinek tervét. Az egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó szerkezeti terveinek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmaztak. Galamb József találmánya volt a T-modellnél alkalmazott bolygóműves sebességváltó és a levehető hengerfejű motor is. Vezetésével 1913-ban áttértek a mozgó összeszerelő szalagon történő sorozatgyártásra, mely azután a világ autógyártását is forradalmasította. A Ford T-modell ezért lehetett korának első népautója. Húsz év alatt 15 és fél millió példány készült belőle. (Forrás: hu.wikipedia.org)"

Típus alkalmi bélyeg
Rövid leírás Február 5-én alkalmi bélyegkibocsátással emlékezik az autóipar fejlődésének jelentős állomására és annak magyar vonatkozására a Magyar Posta.
Gyártó nyomda Pénzjegynyomda Zrt.
Kiadás éve 2013
Kibocsátás időpontja 2013. február 5.
Perforációs méret 40x30 mm
Vágási méret 205x110 mm
Téma közlekedés
Tervező Svindt Ferenc
Bélyegzett/Postatiszta postatiszta